lördag 28 juni 2008

vad e det som e så bråttom?

bussar och spårvagnar i den här staden är en speciell sak eller i alla fall stiga av dem...
jag e en sådan typ av person som går o morrar för mig själv inombords om jag blir irriterad, syns kanske på mig dock även om jag inte tror det=), men i alla fall-säger oftast inte rakt ut till någon vad jag tänker som jag inte känner...
Men vad är dealen, varför har folk så fruktansvärt bråttom på dessa fordon-man kommer ju inte ut förrän de nästan trycker in en i bussen igen...:(
E de rädda att bussen ska köra? kanske att deras "favoritplats" som de suttit på i 10 år ska bli tagen av någon annan eller helt enkelt att de inte vill stå?...människan e ju väldigt lat av sig rent generellt:).
En gång var jag bara tvungen att säga något för kom verkligen inte ut! "Kan jag få gå av bussen" - sa jag högt o tydligt(som om det gjorde stor skillnad) men jag kom i alla fall ut:))...

E bara en liten fascinerande detalj om mänsklig studie på stan...

Nighty nighty



Inga kommentarer: